11 Şubat 2015 Çarşamba

Uyumak Öyle Kolay Bir Sanat Değildir Vesselam


‘’Uyumak’’ zaman kaybı diyenlere hitaben yazıyorum bunları ben uyumayı çok gerekli bulanlardanım benim işim yok gücüm yok 23 yaşındayım belki ilerleyen yaşlarda uykuyu sevmem ama şu anda uykusuz asla diyenlerdenim.

Uyku benim için zaman kaybı değil hatta huzur ben uyumayı çok seviyorum, yastığımı seviyorum, odamı seviyorum, kitaplarımı seviyorum, renkli nevresim takımı mı bile seviyorum. Uyku bizim için verilmiş bir nimet. Neymiş efendim uyku zaman kaybıymış.  Zaman kaybı derken kime göre? Neye göre? Yataktan çıkmama hastalığı varmış adı da ‘’clinomania ‘’ demişler ben hastalık derecesinde değilim yani kendimi hasta gibi hissetmiyorum ama arkadaşlarım bu konuda bana bilgi veriyorlar hepsine Teşekkür ederim canlarım benim. Hepsi benim iyiliğim için ama ben istediğim için uyuyorum, ve uyuyacağım hatta uyuma dediklerinde daha fazla daha fazla uyuma gereksinimi hissediyorum.


Uyuma demişken saatlerini de belirtmek isterim bazı zamanlar 12 saat bazen ise 9 hatta bazı zamanlar saat 17.00’de  uyanıyorum ve ne çabuk akşam oldu dediğim de doğrudur, ama şikayetçi hiç değilim hem de hiç çünkü her şeyin farkındayım ve zamanla bunu da düzelteceğim.
Özellikle de şu soğuk kış aylarında yatak tam sıcacık olmuş hafif serinlik oda da hakim neyin nesidir uyanmak? Ayıp olmaz mı yatağa…

İnsanlara göre eğer fazla uyuyorsanız hep moraliniz bozuk, ya da depresyona girme eğiliminde sinizdir. Hemen söylenmeye başlarlar; ayy çok uyumak depresyon belirtisidir, dikkat et kendine cııınııımmmm gibi sözler. Bizi çok düşündüklerinden mi yoksa kıskançlıklarından mı bunu sizlere bırakıyorum…

Düzenli uykunun faydalarının çok önemli olduğunu biliyorum;
  • ·         Beynin daha etkili çalışması
  • ·         Gün içindeki işlerimizi daha kolay yapma isteği
  • ·         Ruh halimizi olumlu etkiler.
  • ·         Depresyon, hipertansiyon, obezite gibi hastalıklara yakalanmamızı önler.    

 Tamam eyvallah bende biliyorum bütün bunları ama fazla uyumanın da yararı kesin vardır. Uyku üzerine konuşmuşken son olarak sizler yine de benim kadar abartmayın ve
 Nietzsche de derki bu konu da öyle kolay sanat değildir uyumak onun uğuruna bütün gün uyanık durmak gerekir. '' Böyle buyurdu zerdüşt''
Sürç-i lisan ettiysem affola  güzel, renkli ve tatlı rüyalar dilerim hoş kalın…

8 yorum:

Unknown dedi ki...

İyi uykular ozaman. Bende en çok uykunun uyanamama kısmını seviyorum çünkü uyurken bişey hissetmiyorum aslında biz uykuyu uyanıkken seviyoruz.

Tuhafgezegen dedi ki...

Recep bey teşekkür ederim :)) uykunun her koşulunu seviyorum ama ''uykuyu uyanıkken seviyoruz'' demeniz düşündürdü doğruluk payı olabilir bu işte ...

Unknown dedi ki...

Neyse uyku candır rüyası heyecan. Bende en fantastik zamanlarımı burada geçiriyorum, Bilim kurgu filmlerini sevme nedenim benim. O yüzden arkadaşları çok kafaya takma. En nihayetinde herkes uyur ama kimisi sabahın 5 buçuğunda kalkmak zorundadır saygılar. :D

Tuhafgezegen dedi ki...

:)) :))) evet bende kalkma gereksinimi hissettiğim zamanlarda (işe başladığımda ) uyumayacağım :)) ama şimdilik böyle saygılar :D

Unknown dedi ki...

uykunun kıymetini bende en çok çocuk olup da 5 dakika deliksiz uykuya bil hasret kalınca anladım.

bende yeni bloguma beklerim;

http://buseilehayat.blogspot.com

Tuhafgezegen dedi ki...

:)) yorumunuz için teşekkür ederim buse hanım. blogunuza ziyarete geliyorum hemen :D

Unknown dedi ki...

Bende beklerim nacizane kendimce ve utanaraktan ve alışmaya çalışaraktan :D saygılar. rraodu.blogspot.com.tr

Tuhafgezegen dedi ki...

:D hemen uğruyorum sayfanıza :D

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Sirius... Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger