13 Şubat 2015 Cuma

Yeşili de yok etmeyin Denizleri de kirletmeyin

Genel bir konu ele alacağım aslında Bugün; doğa şartlarından, çocuklardan, oyun parklarından ve yeşil alanlardan söz etmek istiyorum; Ben bildiğiniz üzere Marmaris de yaşıyorum ve ege çocuğuyum yeşili de severim maviyi de olmazsa olmazlarım dır. Bunlar, şimdi siz bu doğaları katlediyorsunuz ya sanmayın ki sevgimiz sönecek daha da çok alevleniyor. Siz doğaya engel oldukça zarar verdikçe daha da muhtaç olacaksınız doğaya haberiniz olsun…




İki bina yapacağız diye koskoca ağaçları yakıyorsunuz ya koskoca ormanları katlediyor, hatta içinde yaşayan birçok hayvanın ölümüne neden oluyorsunuz ya hiçbir şey diyemiyorum sizlere gerçekten hiçbir şey…

Doğa bizi çağırıyor; yeşili de yok etmeyin denizleri  de kirletmeyin çok basit bir slogan olduğunun farkındayım ve ilkokuldan bu yana bize öğretilenlerle aynı evet ama hangimiz uyuyoruz ki o yüzden de bunu her paragrafta belirteceğim. Doğa kendi kendini yenileyebilen genelde şehirlerin dışında insanların pek uğramadığı yerlerde bulunan içinde birçok canlıya ev sahipliği yapan ve çok cömert bir şekilde sizi de kabul eden yerlerdir, sanmaz ki sizden kötülük gelsin… ( Doğanın Tanımını da Naçizane yaptıktan sonra devam edelim.)

 Yeni nesil için üzgünlüğümü saklayamayacağım çünkü bizler gibi yeşili bol yerlerde büyüyemeyecekler. Ne yapalım canım onlarda kent çocuğu olsunlar bizler böyle istiyoruz zaten, sokaklar da oynamasınlar evlerde bilgisayarlar da oynasınlar, sokaklar bomboş kalsın, çünkü zaman kötü evet bu konu da katılabilirim zaten çocukların oynayacağı bir yerde çok fazla yok ne yapsınlar yollar da arabaların ortaların da mı oynasınlar? O yüzden bir çok aile tabi bunda da bir kısıtlama yapma gereksinimi hissediyorum ‘’ İmkanı olan ‘’ aileler çocuklarını alıp doğa ya tabiata götürüyorlar, çünkü zaman bunu gerektiriyor ve tekrardan, Doğa bizi çağırıyor; yeşili de yok etmeyin denizleri de kirletmeyin diyorum.



Özgürlük doğamız bizim sıkış tepiş yerlerde yaşayamayız bizler doğaya atmalıyız kendimizi sokaklarda oynayan nesiliz biz. Havanın o ayazında bile; Ecem, Muhammed, Cem, Mert, Can sonradan aramıza katılan en küçüğümüz Nazlı.  Sokaklardan evlere gidemezdik öyle ki; evden kaşık çatal tabak da götürürdük çamurdan yemekler yapardık, kiremitten pul biber J güllerden çorbalar, J  biz böyle büyüdük 7 çocuk düşünebiliyor musunuz 7 çocuk ve aynı bina da oturuyorduk, hiçbir zaman da başımıza bir şey gelmedi çok şükür. Yemek yerken de böyle toplanırdık 7 çocuk şimdilerde böyle kalabalık arkadaş grubu göremiyorum. Aaaa ! Pardon hepsi kreş de ya da özel kurslar da özür dilerim bir an dalgınlığıma geldi. Bu konuyu kapatmadan önce şunu da söylemek isterim; hafta sonları da 7 çocuk ve 8 veya 9 ebeveyn ile birlikte pikniklere giderdik abartmıyorum her hafta sonu. Bu daha çok komşuluk bağlarını güçlendirir çocukların daha fazla enerjilerini tüketmesini sağlar ve değişik bir ortam evden uzaklaşma kısacası ( Ben ve Can hariç Diğer saydıklarım hepsi kuzen’dir. ) Bizler böyle güzel bir zaman da büyüdük işte  ‘’Yıldız Ailesine sevgiler.’’

'' Yeşili de yok etmeyin denizleri de kirletmeyin.''


Anlatacak çok da bir şey kalmadı gibi; konu dışına çıkmamaya özen gösterdim biliyorsunuz benim tutarsız yazılarım var böyle birkaç tane onlardan olmasın diye uğraştım ve hepsinden azar azar düşüncelerimi belirtme gereksinimi hissettim ben yazarken çok zevk aldım umarım sizlerde okuduğunuz da aynı tadı yakalarsınız zaman ayırdığınız için teşekkürler.
son olarak;
''Yeşili de yok etmeyin denizleri de kirletmeyin.''


sürç-i lisan ettiysem affola güzel dostluklar ve bol yeşilin ve mavinin hakim olduğu günleriniz olsun hoş kalın …

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Sirius... Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger