7 Şubat 2015 Cumartesi

Uzaydaki Sevimli İsimler Asteroidler


 Asteroid de neyin nesi nereden çıktı bu ya diyenler için asteroid küçük gezegen demek çok tatlı bir ismi olduğunu düşünüyorum benim bu gezegenlerle alıp veremediğim ne bilmiyorum ama çok tuhaf değiller mi? Ve çok enteresan ve çok can alıcı…
Mars ile Jüpiter arasında kalan Gökcisimleridir demiş wikipedia, ben o kadar bilimsel değil de bunların isimlerine hayranlığımı belirtmek istedim mesela bunları okurken diğer sevimli isimlerle karşılaştım; Gezegenler (bunu herkes biliyor ve değişik gelmemiş olabilir.) diğeri cüce gezegenler, kuyruklu yıldızlar buda ilginizi çekmemiş olabilir. Asteroidler ve Neptün ötesi cisimler olarak adlandırmışlar.
Kuyruklu yıldız diğer adı kirli kartopu, ya da buzlu çamur topu bunlarda buz ve kozmik toz karışımıyla olmuş işte güneş sisteminin oluşumu sırasında gezegenler de yoğunlaşamamış ve sonuç budur. Kuyruklu yıldızlar güneş yakınından geçtiklerinde buz ve gazlarının tamamına yakınını yitiriyormuş ve asteroidlere benzer bir görünüme sahip oluyorlarmış, dünyaya yakın asteroidlerin bazıları ölü kuyruklu yıldız olarak anılıyormuş. Kuyruklu yıldızlar arasında en ünlü olanı Halley kuyruklu yıldızıymış.

Benim ilgimi çeken diğer konu ise;  Gezegen isimleri: 
Merkür;  Güneşe en yakın olan ve adını mitolojideki ticaret ve yolculuk tanrısından almış
Venüs;  Güneşe uzaklığı bakımından ikinci gezegen, Zühre çolpan, çoban yıldızı olarak da anılıyor isminin güzelliğini mitolojide Afrodit den alıyor ve dünyanın kardeşi olarak da anılıyor ayrıca gözle görülebilen en parlak yıldız olarak da anıldığını biliyorum ve en sevdiğim gezegenlerden biridir.
Dünya;  Mavi gezegen olarak da anılan ve yaşadığımız yerdir. J
Mars;  Merih olarak da anılan mitolojide savaş tanrısından alınmıştır ismini, su ve yaşam olması en muhtemel gezegendir.
 Jüpiter;  Mitolojide en büyük tanrının adıdır.
Satürn;  Çıplak gözle görülebilen sevimli gezegenlerimiz den biridir.
Uranüs;  Mitolojide ki gök tanrısından almıştır ismini
 Neptün;  Güneşe en uzak gezegendir ve mitolojideki Neptunus. Deniz tanrısından almıştır ismini
Plüton;  Ah yavrum bu ya eskiden gezegen olarak kabul ediliyordu sonra gezegenlikten dışlandı sonra tekrar kabul edilecek gibi oldu sonra öyle kaldı gibi son durumunu bilmiyorum ama cüce gezegen olarak kabul edildiğini okumuştum. Plüton benim için bir gezegendir. Diren Plütoncuğum diren.


Sürç-i lisan ettiysem affola  bol gezegenli düşlerimiz olsun hoş kalın… 
                  Sinem Kandemir

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Sirius... Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger